Wednesday, January 13, 2010

WEDDING ALMIZAN & ALVONNA FARHANAH | PUTATAN | SABAH









Kali ini aku upload perkahwinan Almizan & Alvonna Farhanah pada 01/01/2010 di Putatan Sabah. wow... inilah aku cover wedding pada tahun baru yang kebetulan tarikh lahir aku. kekekekke. Aku lupa seketika untuk celebrate birthday aku dengan family semata-mata untuk shoot perkahwinan mereka. Acara akad nikah pada jam 8.30 pagi, jadi aku bertolak dari Keningau jam 5.00 pagi lagi dengan crews Gomogi Photography. Orang lain masih lagi dibuai mimpi aku dan crews dah di puncak Kimanis menuju ke KK.. ( macam sajak lah pulak). Info kedua pasangan mempelai ini, Almizan berasal dari Kuching Sarawak, bekerja di Labuan manakala Farhanah di JKR Kota Kinabalu. Meriah sungguh acara perkahwinan diorang dengan iringan tarian Kadazandusun dan paling menarik perhatian aku apabila pengantin dikepung oleh anak saudara dengan diiringi alunan lagu tradisional. Macam-macam cara pasangan pengantin buat untuk meloloskan diri dari kepungan. mujurlah seorang nenek bagi tip kepada Almizan cara untuk loloskan diri. camana nak buat?..... apa lagi Almizan dukunglah Farhanah dan berjaya loloskan diri. so untungnya jadi photographer ni sebab banyak aku dapat pengalaman apabila shoot pasangan yang berbilang bangsa. untuk sesi outdoor, perancangan nak buat di Lembah Impian tetapi tak dapat sebab kena bayar.. adus tempat memang cantik. so cari lagi tempat lain di area putatan. SELAMAT PENGANTIN BARU kepada pasangan Almizan & Alvionna Farhanah. TQ

0 comments: