Sunday, September 6, 2009

TELUK MENGKABONG

Sambungan edisi gambar masa outing dengan Bro Suhaimi. Memang aku berhajat lama dah nak sampai di tempat ni.. tahun lepas lagi, punyalah lama. Tapi kebetulan Suhaimi turun KK, so aku ajaklah shoot ke Mengkabong ni. Teluk Mengkabong ni memang cantik, bagi aku shooter Sabah jatuh wajib shoot di tempat ni.. bukan sunat lagi.heheheh.. comel sungguh ciptaan Ilahi ni. Insaf sekejap, renung dan fikir aku hanyalah photographer yang kerdil... Banyak jugak aku belajar masa shoot ni
1. Kesabaran : kena sabar tunggu bot tu lalu di tengah2 jambatan. x bleh main snap saja
2. Teknikal : Angle & komposisi kena betul

shooting habis dekat jam 6 ptg. sempatlah berbuka di Kedai dekat Politeknik KK. Plan keesokannya nak shoot lagi masa matahari naik. dah berangan gambar di kepala, light rim di gunung Kinabalu, ambient dari sisi, banyak lagilah....tapiiii.. apa dapat krohhkrohhhhh.. tertiarap waktu pagi sebab tidur dekat jam 2.30 pagi. camna nak bangun awal..
takpa lah lain kali aku mesti sampai lagi tempat ni.. ( kalu spiderman tunggu 12 tahun nak tawan KLCC, aku x kan tak bleh tunggu 1 bulan kot.hehhe).

0 comments: