Friday, October 30, 2009

KEVIN & NINI


Pagi 31/10/2009 aku bangun awal skit, lepas sembahyang subuh terus mengadap imac untuk cari bahan bagi shooting di ACD Quarry hari ini. Mengantuk memang lah mengantuk tapi aku kena juga prepare pose dan angle mana yang aku nak. baru kerja akan jadi senang dan berjalan lancar. yang penting aku tidak buang masa di lokasi. Untuk shoot pasangan Kevin & Nini ini aku cuba guna teknik 'chroma key' dengan menggunakan 'green screen'. alaaaa yang biasa orang buat untuk shoot CGI tu. Senang kerja aku guna teknik ni, takda lagi berjam2 mengadap imac aku ni sampai berpinar butir mata ni. legaaaaaa. selesai masalah aku. Sesi outdoor dilakukan di kawasan yang sama pernah aku buat, di SULAP Tuarid Taud. Memang best shoot pasangan ini, happy go lucky. senyum memanjang, hilanglah skit penat photographer yang dok usung camera & lens yang berat2. Oklah, mau prepare shoot lepas ni. enjoice!!!

0 comments: