Tuesday, June 9, 2009

Wedding Melayu Brunei


Perkahwinan anak pakcik Yahya pada 7 Jun 2009 di Kg Lingkudau, Keningau . nama pasangan aku x ingat sebab aku bukan OP majlis kahwin ni. Pakcik Yahya ni saudara sebelah isteri aku. so sambil makan sempatlah aku snap beberapa shoot untuk kenangan perkahwinan Melayu Berunei. Bagi aku adat perkahwinan Melayu agak unik dan sememangnya harus di warisi oleh anak generasi baru. Permainan Kulintangan (gambar 1) sememangnya acara wajib bila ada kenduri kendara. Mentua aku memang terror btul main benda ni. aku adalah cuba main tapi mmg susah nak ingat note dia ( bukan main hentam saja main). Klu x de bakat susahlah... Sedikit info pengantin, pihak lelaki dari Kedah dan kedua2nya kerja di KL. ni menantu pertamalah bagi Pakcik Yahya ni. tu yang meriah sakan siap dengan persembahan selingan dari budak2 Tambunan. Tahniah pada pakcik dapat menantu baru.

0 comments: