Thursday, October 15, 2009

LAYOUT CRYSTAL CUSTOM ALBUM



Lega rasanya dapat siapkan album kristal perkahwinan kakak ipar aku mengikut jadual yang aku sendiri tetapkan. memang berbaloi aku berjam2 duduk di depan imac semata2 nak hasilkan yang terbaik. Lepas ni aku mau upload untuk tujuan printing pulak. banyak kerja sebenarnya yang kena buat sebelum client dapat album yang menjadi kenangan seumur hidup. Selain dari editing, upload, aku juga kena design cover DVD yang termasuk dalam pakej GOMOGI Photography dengan menggunakan Adobe CS3. Memang kalau nak jimatkan masa aku boleh guna perisian label yang banyak dijual di pasaran. tapi jiwa aku nak juga design yang lain dari yang lain mengikut kreativiti sendiri. Dalam kata lain aku bebas berkarya... cewahhh. Setiap client GOMOGI aku design layout album kristal berbeza2. Ramai yang cakap buang masa ko saja. Bagus ko guna saja template yang sama, jimat masa. tapi jiwa aku kata TIDAK dan proses editing ni perlu ada feeling yang hanya aku sendiri yang tahu. Aku puas hati hasil editing yang berbeza- beza. Semoga client aku suka. TQ

0 comments: