Thursday, October 1, 2009

PRE WEDDING ZAKARIA & RENNY


Jam 3.30 petang auntie Mary call aku ada shoot untuk pasangan dari Nabawan. aku cakap kat dia tidak dapat shoot dengan tergesa-gesa macam ni. nak kena prepare bateri, study skit pasal komposisi dll. Auntie call lagi aku, dia cakap x boleh batal sebab esok Zakaria kena balik Sarawak, kerja askar. Adus.. so aku capai beg 5 kg tu, kelengkapan lighting, reflector dll dan terus ke May Bridal untuk bincang dengan Tinie dan anak Auntie Mary. So petang tu sempat jugaklah shoot outdoor tapi aku tak puas hati sebab dah senja sangat. natural light dah tak ada langsung. Ubah plan shoot indoor pulak di studio Mary Bridal. Shoot dari jam 7.30 pm hingga 9.00 pm. perghhh penat gila.. tapi yang penting aku puas hati apa yang aku dapat. untuk sesi outdoor aku buat di kawasan sawah padi Kg Tuarid Taud. aku lepas geram apa yang aku tak dapat shoot semasa outdoor Kakak Masna tempoh hari. Untuk shoot kali ni aku guna 3 set lighting dengan umbrella. shooting bermula jam 4.00 pm hingga 6.20pm. memang puast hati wlaupun kena tunggu pasangan bertukar 3 jenis pakaian iaitu pakaian Dusun, Murut dan English. Banyak posing yang aku rancang dapat aku buat dan extra ialah masa aku shooting tengah sunset. memang berbaloi penantian aku.

Photographer : Mazlan
Lighting : Si Sang & Kachun
Make up : Tine ( MAY BRIDAL )
Pakaian : MAY BRIDAL ( 019-5305494 )
Pasangan : Zakaria & Renny
Editing : Mazlan

0 comments: